Privrednici iz Srbije prvi put od početka pandemije predstavljaju svoje proizvode uživo na prehrambenom sajmu Gulfud (Gulfood www.gulfood.com) u Dubaiju, a već prvih dana primetno je veliko intersovanje za srpsku hranu maloprodajnih lanaca i uvoznika Srednjeg istoka, Azije i Afrike.
Najveći broj sastanaka predstavnici srpskih kompanija imali su sa potencijalnim partnerima iz Ujedinjenih Arapskih Emirta (UAE), Libana, Jordana, Jemena, Egipta i Indije, koji su bili u prilici da probaju našu hranu, voće, povrće, sokove, mlečne proizvode i uvere se u kvalitet ponude.
Nastup 11 kompanija iz Srbije na prehrambenom sajmu u Dubaiju koji se održava od 21. do 25. februara organizovale su Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS).
„Gulfud je važan za našu prehrambenu industriju jer omogućava da se firme predstave ne samo velikom tržištu UAE već i širem regionu i kupcima iz drugih zemalja Azije i Afrike. Na sajmu su naše kompanije koje su već izlagale, ali imamo i novih izlagača i želimo im puno uspeha i poslova“, rekla je Katarina Jovanović Obradović, pomoćnik ministra privrede Srbije.
Marko Selaković, šef kancelarije PKS u Dubaiju, ističe da je veliki uspeh organizovati ovako veliki sajam u vreme pandemije koronavirisa, uz poštovanje svih mera zaštite. „Nastup srpskih kompanija koje se predstaljaju na sajmu odslikava prehrambenu industriju naše zemlje“, rekao je Selaković koji očekuje dobro pozicioniranje naše privrede na ovim velikim i zahtevnim tržištima.
Mlekara Šabac prvi put na Gulfudu predstavlja svoje proizvode. „Ovo je za nas izuzetna prilika da kvalitetan asortiman, koji je već pozicioniran na evropskom, ruskom i američkom tržištu, proširimo i na zemlje UAE i regiona Golfa“, kaže Vesna Mitrović, direktorka prodaje Mlekare Šabac.
Vukašin Cicmil, direktor izvoza i marketinga u Fabrici dečje hrane u Dobanovcima naglašava da je sajam u Dubaiju dobra prilika da se obnove stari i uspostave novi kontakti i partnerstva. Novim poslovima nada se i Slobodan Popović, direktor firme Natura gusto iz Paraćina koja pravi marmelade, sokove, ajvar, majonez, kečap, kao i zdrave grickalice.
Branimir Kostić, suvalsnik kompanije Cold Pressok, Beograd podseća da ova firma već drugu godinu nastupa na sajmu u Dubaiju. Uspeli su da obnove kontakte, nastave pregovore i očekuju uspešan nastup. Proizvod ove firme od oraha i vegan bele čokolada bio je u finalu ovogodišnjeg takmičenja Gulfud inovativnih proizvoda u konkurenciji 265 proizvoda iz 44 zemlje u 10 kategorija.
U Nacionalnom paviljonu Srbije proizvodni i izvozni potencijal naše zemlje predstavljaju kompanije Master Fruits, Mambiko agrar, Cold Pressok, ITN, Mirax agrar iz Beograda, PIK Bečej, Fabrika dečje hrane Dobanovci, Natura Gusto iz Paraćina, Jafa Crvenka, BMN Malinas iz Požege, i Mlekara Šabac. Svetu je predstavljena lepeza domaćih proizvoda: smrznuto, sušeno i konzervirano voće i povrće, voćni prelivi, džemovi, mlečni proizvodi, dečija hrana, hladno ceđeni sokovi, proizvodi od ekstrudiranog pirinča i humusa, butera, mleka od koštičavog voća…
UAE uvoze više od 80 odsto prehrambenih proizvoda od čega polovinu ponovo izvoze u zemlje Zaliva i istočnu Afriku. Proizvođačima koji žele da izvoze na tržište UAE posedovanje Halal sertifikata daje dodatu vrednost proizvodu. Ovaj sertifikat je obavezan kod proizvoda što su mleko, mlečni proizvodi, meso.
Sajam Gulfud se prostire na 100.000 kvadrata, poseta prelazi 95.000 gostiju godišnje iz oko 100 zemalja. Ove godine prijavljeno je 2.845 izlagača.